A környezetvédelemi kérdések körében a CO2 kibocsátás minimalizálása helyezi a legnagyobb nyomás alá a gépjárműgyártókat. Bár sok előrelépés történt már, mégis tovább kell haladni egy olyan megoldás felé, mely egyszerre ötvözi a mechanikai teljesítményt és a gazdasági növekedést. Ezt szem előtt tartva fejlesztette ki az NTN-SNR, a világ egyik vezető csapágygyártója új gördülő csapágyát, mely csökkenti a főtengely súrlódási veszteségeit. A piacon elérhető alternatívákhoz képest ez a rendkívül versenyképes innováció a közelmúltban elnyerte a rangos “Solar Impulse Efficient Solution” minősítést.

Egy belsőleg kezdeményezett projekt, mely egy nagy Francia gyártóval együttműködésben lett kifejlesztve

Az NTN-SNR 2014-ben készített előzetes tanulmánya bebizonyította, hogy a főtengelycsapágy súrlódása jelentős ellenállást eredményez, mely a CO2 kibocsátásra is hatással van. Rájöttek, hogy új kialakításra lesz szükség, melyben az első és az ötödik csapágyat is cserélni kell. 2015 és 2017 között az NTN-SNR átadta know-how-ját a francia autógyártó Kutatási és Fejlesztési Osztályának, hogy kifejleszthesse az új terméket. Számos különböző tervet, számítást, prototípust, funkcionális validációt és megbízhatósági tesztet követően végre elkészült a csapágy, amely képes csökkenteni a súrlódási együtthatót.

Megoldás egyedi know-how-val – Specifikus formatervezés és dizájn az optimális teljesítmény érdekében

Az NTN-SNR egy évszázad során megszerzett tapasztalataira építve fejlesztette új csapágyát, amely garantálja az optimális teljesítményt nyomás alatt álló környezetben is. Számos jelentős fejlesztés történt a főtengely olajjának változásával párhuzamosan. Először, a berendezés gyártója a hengereket lekerekített formában adta meg. A főtengely dinamikájához kapcsolódó korlátok, nevezetesen a sugárirányú erők, az üzemi hőmérsékletek és a hajlítási módok tökéletesen integrálódnak és csökkentik a súrlódást.
A kosár kialakítását és a felhasznált anyagot szintén felülvizsgálták és úgy tervezték, hogy ellenálljon a motor aciklikusságának, amelyet a mozgatható tengelykapcsoló mozgása okoz. A belső és a külső gyűrűket nitridálják, hogy kemény és kopásálló érintkezési felületük legyen. Ez biztosítja az optimális működést az égett olajjal is. Végül egy sapkát adtak a csapágyhoz, hogy korlátozza a gyártási láncban elvégzendő módosításokat, és ezáltal megkönnyítse annak integrációját. A széndioxid-kibocsátás minimalizálása érdekében az NTN-SNR egy második felszerelését is vizsgálta az ötödik csapágyon, a lendkerék oldalán. Ezt a speciális know-how-t igénylő telepítést a berendezés szállítója szabadalmaztatta, ezáltal nélkülözhetetlenné téve beavatkozását.

Akár 1,2 g / km CO2 megtakarítás

Noha a két csapágy hozzáadása enyhén befolyásolja a motor súlyát ( kb. 0,05 g / km-rel növeli a károsanyag-kibocsátást), az elért haszon sokkal jelentősebb. A súrlódás és az olajáram csökkenése lehetővé teszi a beépített csapágyonként mért CO2 0,6 g / km-es csökkentését, két felszerelt csapágy esetén 1,2 g / km-ig. Globális szempontból ez a szén-dioxid-kibocsátás kb. 1% -os csökkenését jelenti megtett kilométerenként, az autó modelljétől függően. Tekintettel a hatóságok által a gyártókra gyakorolt ​​erős nyomásra, ez a haszon továbbra is jelentős.
A szén-dioxid-kibocsátás csökkentése mellett az NTN-SNR által tervezett főtengelycsapágyak kiváló ár/érték arányt kínálnak. Az alacsony egységárnak és a  kivitele által megkönnyített integrációnak köszönhetően a gyártási láncban elvégzendő módosítások is minimálisak.

Ígéretes eredmények a tesztpadon

Az együttműködés során folyamatosan futtatták a marketing célú teszteket, melyek alátámasztották az új termék megbízható működését. Ehhez egy prototípus motort vizsgáltak 600 órán át nehéz körülmények között. A leszerelés után a pontos és részletes elemzés több, mint ígéretes eredményt tárt fel: a csapágyak tökéletesen teljesítették az elvárásokat. Ezzel párhuzamosan egy független mérnöki vállalat készített egy tanulmányt az új rendszer által kiváltott zaj és rezgések kockázatának felméréséről. Az eredmények szintén nagyon pozitívak voltak: azt mutatták, hogy a csapágyak nem okoznak semmilyen zajt vagy rezgést.

“Solar Impulse” Alapítvány: Környezetvédelmi és jövedelmezőségi minősítés

Hatékony megoldásokat keresve a tiszta gazdasági növekedés érdekében, a Solar Impulse Alapítvány az egyik első alap, amely megkülönbözteti a környezetvédelmet és a pénzügyi fenntarthatóságot ötvöző projekteket. Minden kezdeményezést előzetesen egy független szakértői csoport elemez. Célja, hogy megmutassa a világ vezetőinek: a tiszta technológiába történő beruházás mind gazdasági, mind ipari lehetőség, ugyanakkor szükség van az éghajlatváltozás lassítására is. Bertrand Piccard, az innovatív jövőkép szóvivőjének támogatásával, az NTN-SNR benyújtotta a főtengelycsapágyakkal kapcsolatos kutatási munkáját. 2019 novemberében az ipari, innovációs és infrastrukturális kategóriában a berendezés szállítója megkapta a rangos Solar Impulse Effective Solutions minősítést, melyet már termékeire is felcímkézhet.
Ez a megkülönböztetés az NTN-SNR számára nagyszerű láthatóságot és tagadhatatlan előnyt biztosít.

• 1% -kal kevesebb CO2-kibocsátás egy megtett kilométerenként
• 600 óra kitartási teszt a próbapadon
• Nincs további zaj vagy rezgés
• Korlátozott hatás a motor gyártósorára
• 2019. november: Solar Impulse Effective Solutions minősítés

További információkért keresse kollégáinkat bizalommal vagy látogasson el webshopunkba!

Forrás: ntn-snr.com

×

Nagykereskedelmi webáruház!

Az áruházat csak regisztrált, szerződéses partnereink használhatják!

×

WHOLESALE WEBSHOP

THIS WEBSHOP ONYL MAY USE OUR REGISTERED, CONTRACTED PARTNERS!